جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
29 خرداد 1401

حقایقی جالب درباره فواید گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون
فهرست مطالب

گوشت بوقلمون را می توان جزو با ارزش ترین گوشت ها محسوب کرد.اغلب وقتی که می خواهیم در مورد فواید انواع گوشت ها صحبت کنیم، گوشت بوقلمون را فراموش می کنیم با این حال گوشت بوقلمون غنی ترین گوشت در داشتن پروتئین است.

فواید گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون، میوگلوبین کمی دارد ( پروتئینی که در گوشت های قرمز بیشتر یافت می شود ) و به همین دلیل بیشتر  در دسته گوشت های سفید جای می گیرد.این گوشت مزه ای شبیه به گوشت مرغ داشته اما طعم آن قوی تر و بافت خشک تری دارد و از محبوبیت زیادی در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان و ایرلند برخوردار است.

ارزش غذایی این نوع گوشت:

ارزش غذایی گوشت بوقلمون

ارزش غذایی گوشت بوقلمون با توجه به تغذیه و محیط پرورش می تواند متفاوت باشد اما با این وجود درصد بالایی از انواع مواد مغذی را می توان در این گوشت یافت.

اگر قصد خرید بوقلمون را دارید می توانید با ما تماس بگیرد.

ویتامین ها :

گوشت بوقلمون حاوی انواع ویتامین های B3 ،B6 ،B2 ،B5 ،B12 ،B1 می باشد . گروه ویتامین های B نقش مهمی در سلامت ما ایفا می کنند و در فرایندهای ضروری بدن مانند عملکرد عصبی و تولید هورمون ها نقش دارند و کمبود آن می تواند باعث افسردگی شود.

مواد معدنی :

در گوشت بوقلمون می توان انواع مواد معدنی ضروری و مهم مانند سلنیوم، فسفر، روی، پتاسیم، آهن، منیزیم، سدیم، کلسیم و مس را یافت.

برخی از فواید گوشت بوقلمون

آهن : مصرف کافی آهن به دلیل نقشی مهمی که در بازسازی و رشد بدن دارد بسیار حائز اهمیت است . در سراسر جهان حدود 1.5 میلیارد نفر از کمبود آهن رنج می برند که به مسئله ای شایع بین جوامع کشورها تبدیل شده است .

فسفر : مصرف کافی فسفر به سلامت استخوان ها کمک می کند و کمبود اثرات منفی به دنبال دارد.به خصوص برای کودکان که در خطر راشیتیسم ( نرمی استخوان ) می باشند.

روی : عنصر روی برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است و نقش اساسی در سیستم ایمنی بدن دارد و در تولید پروتئین بدن نیز مهم است.

همانند سایر گوشت های قرمز گوشت بوقلمون نیز ترکیبات جالب دیگری مانند کارنوزین و کراتین را داراست.

کارنوزین : از ترکیب دو آمینو اسید histidine و bata alanine  تشکیل شده اند که دارای خواص ضدپیری و محافظتی از قلب هستند.

کراتین : کراتین عمدتا در بهبود عملکرد های ورزشی ، استقامتی و عضلانی کاربرد دارد.

کمک به کم خوابی

یکی از علل کم خوابی کمبود اسید آمینه در بدن است که گوشت بوقلمون به دلیل دارا بودن این ماده ی موثر نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم خواب در بدن  و افزایش آرامش را داراست.

گوشت بوقلمون و جلوگیری از انواع سرطان

خواص گوشت بوقلمون برای بدن

اسیدهای آمینه برای فعالیت منظم سلول های بدن بسیار مهم است. سلوهای T یک نوع از سلول های سیستم ایمنی بدن هستند که سلول های سرطانی را ازبین میبرند.

نتیجه گیری

گوشت بوقلمون در مقایسه با گوشت گاو  و گوشت گوسفند حاوی مقادیر بیشتری از انواع مواد مغذی است و میزان کالری کم تری نیز در صورت استفاده به بدن شما می دهد و وزن شما متعادل تر می شود. در کل گوشت بوقلمون یک غذای کاملا مغذی و خوشمزه و مفید محسوب می شود.

ارائه دهند مناسب ترین قیمت گوسفند زنده در سراسر تهران

شماره های تماس


جهت سفارش گوسفند زنده با بهترین کیفیت گوشت دهی به همراه خدماتی متنوع از جمله ارسال و ذبح رایگان و بهداشتی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

                   021-66000798  | 09197124011
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها