جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
15 مهر 1399

فواید مصرف گوشت شتر چیست ؟

فواید گوشت شتر
فهرست مطالب

شتر حیوانی با استقامت بالا است که به عنوان کشتی های بیابان شناخته می شوند. حیواناتی پستاندار، که دارای پاهای دراز و برآمدگی در پشت خود هستند . شترها مسافت های طولانی و طاقت فرسا را می توانند با مصرف اندکی آب طی کنند. متوسط عمر شترها بین 30 تا 50 سال است و علاوه بر ذخیره آب قادر به ذخیره چربی هستند. گوشت شتر در بسیار از نقاط جهان به خصوص در کشور های خاورمیانه دارای طرفداران زیادی است ومردم این مناطق با استفاده از آن غذاهای لذیذی طبخ می کنند.

 

امروز در این مطلب قصد داریم در مورد فواید گوشت شتر برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم ، امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گیرد.

در طی قرون مختلف بشر به خصوص در مناطق صحرانشین با استفاده از گوشت و شیر شتر توانسته است ، برخی از مهم ترین نیازهای غذایی خود را بر طرف کند و به آن پاسخ مناسب دهد .

مردمان کشورهای عربستان سعودی، مصر، سوریه، لیبی، سودان، اتیوپی و قزاقستان علاقه زیادی به خوردن گوشت شتر دارند.

فواید گوشت شتر چیست ؟

 

گوشت شتر منبع عالی و مغذی انواع ویتامین ها، مواد معدنی نظیر (سدیم، پتاسیم، آهن، مس، روی، منیزیم)، پروتئین ها و ایمونوگلوبولین ها می باشد . گوشت این حیوان به دلیل تجمع مواد مغذی در جهان بسیار مشهور است. از دیگر فواید این گوشت میزان کم وجود چربی، نسبت به سایر گوشت ها می باشد.

 

پروتئین گوشت شتر :

این گوشت از نظر میزان پروتئین بسیار غنی ایت و همچنین کلسترول کمی نیز دارد . مصرف این ماده غذایی برای افراد مبتلا به دیابت و کلسترول بالا ، توصیه می شود. به تازگی محققان دریافته اند شیر شتر حاوی مقادیر کافی انسولین برای کمک به پیشگیری و شاید درمان دیابت های مختلف است .

سطح کلسترول موجود در گوشت شتر کم تر از گوشت گاو، بز، مرغ و شتر مرغ است. بنابراین این گوشت می تواند به دلیل داشتن چربی و کلسترول کم و همچنین پروتئین بالا، جایگزین مناسبی برای سایر گوشت ها باشد.

گوشت شتر برای خون سازی مفید است.

خاصیت و فواید گوشت شتر 

فواید گوشت شتر

 

 

مصرف گوشت شتر و پیشگیری از سرطان :

گوشت شتر نقش مهمی در پیشگیری از انواع سرطان ها دارد . این گوشت حاوی لینولئیک اسید چرب غیر اشباع است . این اسید چرب از تعامل با سایر اسیدهای چرب اشباع نشده جلوگیری می کند و منجر به پیشگیری از سرطان می شود ، گوشت شتر شامل رشته ها و سلول های عصبی است و به وسیله آن فرسودگی ، درد و خستگی از بدن دفع می شود

با فواید و مضرات گوشت قرمز آشنا شوید

گوشت شتر سرشار از انواع ویتامین ها است :

 

گوشت شتر سرشار از ویتامین هایی نظیر ویتامین A و B است . ویتامین A سبب حفظ سلامت پوست و سلول های غشای مخاطی انسان می شود. همچنین واکنش سیستم ایمنی بدن را که در مبارزه با عفونتهای خارجی به بدن کمک می کند را می تواند تحریک می سازد.

عملکرد دیگر این ویتامین ها این است که مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و سلول ها را در برابر سرطان و سایر بیماری ها محافظت می کنند. بهبود عمکلرد سیستم عصبی ، کاهش اضطراب و افسردگی از دیگر فواید مصرف گوشت شتر می باشد.

 

جلوگیری از بیماری های قلبی :

تمامی گوشت های قرمز حاوی مقادیر نسبتا زیادی از چربی هستند و دریافت چربی در بدن باعث ایجاد بیماری های قلبی، فشار خون و … می شود . همانطور که می دانیم  و در بالا نیز ذکر شد ،گوشت شتر چربی کم تری نسبت به گوشت سایر حیوانات دارد، بنابراین مصرف این گوشت خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد . علاوه بر این باعث کم شدن خطر مبتلا شدن به چاقی زیاد و سرطان روده بزرگ نیز می شود.

درمان بسیاری از بیماری ها خوردن گوشت شتر

گوشت شتر از گذشته تا کنون برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید بوده است و در زنجیره غذایی مناطق مختلف نیز قرار داشته است . بیایید نگاهی به بیماری ها گوشت شتر به درمان آنها کمک می کند بیاندازیم.

گوشت شتر می تواند تب فصلی ، سیاتیک و درد شانه را درمان کند. سوپ گوشت شتر می تواند سبب تقویت بینایی چشم شود.

از چربی شتر برای کاهش درد بواسیر استفاده می کنند. کاهش است استرس و اضطراب ، کاهش سکته مغزی، کاهش فشار خون و بیماری های کلیه از خواص دیگر مصرف گوشت شتر می باشد

خوردن گوشت شتر سبب کاهش وزن می شود

مطالعات محققان نشان داده است که گوشت همانطور که قبلا نیز ذکر شده است به دلیل داشتن میزان چربی کم نسبت به سایر گوشت ها مفید تر و سالم تر می باشد.

گوشت شتر خوشمزه است

یکی دیگر از مهم ترین خصوصیات گوشت شتر مزه ی خوبی است که این گوشت دارد ، گوشت شتر مورد علاقه مردمان نقاط مختلف جهان به خصوص اعراب است که در بسیاری از مراسمات خود ماند عروسی ها آن را طبخ می کنند

 

نتیجه گیری : در طی بررسی ها متعدد ، گوشت شتر به عنوان منبع مغذی حاوی انواع مواد ضروری و مفید برای است که از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار می باشد . از این رو باید بیشتر به فکر مصرف آن باشیم.

 

اطلاعات تکمیلی در خصوص شتر و چگونگی پرورش شتر : 

شتر یا همان راه پیمان کویری موجوداتی بسیار مفیدی هستند که در مناطق کویری به راحتی می توانند به زندگی خود ادامه داده و برخی از نیازهای مردم بیابان نشین را تامین کنند ، شتر ها حیواناتی بسیار آرام، بی توقع و استوار هستند. در فرهنگ مردم کویر نشین واحد هر شتر به مانند انسان ها ، نفر نامیده می شود . در این مناطق پرورش شتر به دو صورت پرواری و شیر انجام می گیرد. شتر ها حیواناتی بسیار مقاوم در برابر بی آبی ، بیماری و گرسنگی شمارده می شوند . امروزه که به نوعی در عصر شهرنشینی و مهاجرت از روستا به شهر هستیم تعداد بسیار کمی از افراد مایل به پرورش شتر هستند . عمر شتر معمولا بین 30 تا 40 سال می باشد.
بسیاری از عوامل محیطی و تغذیه ای در پرورش شتر ها دخیل هستند از جمله این عوامل می توان به بهداشت جایگاه و داشتن جایگاه مناسب ، نوع تغذیه . نور کافی جایگاه، تامین آب شرب بهداشتی، کنترل بیماری ها، واکسیناسیون و … اشاره کرد.
پرورش شتر به صورت آزاد و طبیعی صورت می پذیرد و همچنین در برخی از فصول سال در بهاربند نگهداری می شوند.
شتر ها حیواناتی هستند که با کم ترین آسیب رسانی به مراتع می توانند به مناطق صعب العبور بروند.

شماره های تماس


جهت سفارش گوسفند زنده با بهترین کیفیت گوشت دهی به همراه خدماتی متنوع از جمله ارسال و ذبح رایگان و بهداشتی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

                   021-66000798  | 09197124011
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها