جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
11 آذر 1400

4 راه برای خرید و پیداکردن یونجه ارزان در زمستان

پیدا کردن یونجه در زمستان
فهرست مطالب

با روش های جدید علوفه و یونجه ارزان بخرید!

در فصل زمستان برای دامداران شاید هیچ چیز به اندازه‌ی خالی شدن انبار علوفه بدتر و نگران کننده تر نباشد به خصوص زمانی که در خشکسالی قرار داشته باشید.
معمولا در فصول سرد سال یونجه و سایر اجزای تشکیل دهنده جیره گاو ها و گوسفندان به دلیل کمبود عرضه با افزایش قیمت مواجه می شوند. برای اکثر دامداران تمام شدن ذخیره علوفه و یونجه ممکن است در زمستان اتفاق بیافتد. دو دلیل اصلی برای وقوع چنین اتفاقی وجود دارد.

یک اینکه دامدار به دلیل نداشتن سرمایه کافی، نتوانسته یونجه مورد نیاز گله خود را تهیه نمایید و دومین مورد به عدم استفاده درست یا محاسبه دقیق نیاز گله در طول فصل سرما توسط دامدار مربوط می شود.

اگر در شغل دامداری تجربه چندانی ندارید، به عنوان یک نکته حائز اهمیت به شما گوشزد می کنیم که اساسا در طول فصول سرد برای مدیریت بهتر هزنیه ها، نباید اقدام به خرید علوفه نمایید چراکه قیمت این محصولات غالبا با رشد چشمگیری مواجه خواهند شد.

به طور کلی پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان سعی کنید، ذخایر این ماده غذایی ارزشمند برای گاو ها و گوسفندان در مجتمع دامپروری شما تمام نشود. چراکه یونجه از ارزش و اهمیت غذایی بالایی برای این حیوانات برخوردار است.

در یک مطلب تخصصی دیگر از سایت بازار گوسفند نگاهی به روش های پیداکردن و تهیه یونجه در فصل زمستان خواهیم داشت.

 

چگونه با کمترین قیمت در زمستان یونجه موردنیاز گله گوسفندان و گاوهای خود را تهیه کنیم:

 

یونجه دامی

تهیه علوفه همانطور که اشاره کردیم در فصول سرد و به خصوص سال هایی که میزان بارندگی قابل توجه نبوده برای دامدار بسیار مشکل و هزنیه بر خواهد بود. اما با این حال ممکن است خوش شانس باشید و با کمی جستجو بتوانید با قیمت مناسبی این گیاه مغذی را خریداری نمایید.

1- خرید آنلاین از مراکز فروش معتبر فروش علوفه:

خوشبختانه در طی چند سال اخیر، با رشد فضای دیجیتال بسیاری از فروشندگان باسابقه علوفه و خوراک دامی از طریق وب سایت های خود نیز به فروش اینترنتی اقدام کرده اند. علاوه بر این گونه وب سایت های آنلاین دیگر اپلیکشین های آگهی نیز به شما برای پیدا کردن یک فروشنده منصف کمک قابل توجهی می کنند. اگر عبارت های مرتبط با این حوزه را در گوگل سرچ کنید خیلی زود وب سایت هایی را در این رابطه پیدا خواهید کرد.

2- مزایده ها:

امروزه برگزاری مزایده یکی از روش های رایج فروش محصولات و خدمات محسوب می شود. با وجود اینکه فروش علوفه در کشور ما از این طریق زیاد رایج نیست اما در بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته در زمینه دامپروری ، فروش علوفه از طریق مزایده و حراج ها بسیار مرسوم و طبیعی می باشد. نکته ای که باید در خصوص خریدهای عمده همیشه در نظر داشته باشید این است که تمامی بار علوفه اعم از یونجه ، کاه ، جو و … را باید بررسی کنید . زیر برخی اوقات سودجویان علوفه باکیفیت تر را در قسمت جلویی تریلرها قرار می دهند و علوفه بی کیفیت را در لا به لای بار جا سازی می کنند.

 

3- جست و جو در شبکه های اجتماعی:

شاید خرید علوفه از طریق شبکه های اجتماعی برای دامدارانی که به صورت سنتی ، اقدام به نگهداری انواع دام زنده می کنند ، موضوع جذابی نباشد اما با کمی گشت و گذار در گروه ها و کانال های کشاورزی و دامپروری ، می توانید پیشنهادات خوبی را برای خرید علوفه و یونجه پیدا کنید. در این گروه ها به دلیل تعامل اعضا بایکدیگر ، حتی اگر کسی یونجه برای فروش نداشته باشد ، ممکن است با معرفی دیگران و راهنمایی خوب ، به شما دامداران کمک زیادی در این باره کنند.

 

از چه افرادی کمک بگیریم:

اگر استفاده از روش های فوق نتیجه‌ای نداشت، می توانید با مراجعه به بازارهای دام یا علوفه سرنخ هایی در مورد مرکزی که در آن یونجه ارزان فروخته می شود را پیدا کنید. به جز این راه های بهتر راه های زیر را هم امتحان کنید:

4- پرس و جو در میان کشاورزان:

یونجه

اغلب دامداران در شهرهای کوچک و روستاها به دامپروری مشغول هستند. این قبیل دامداران می توانند با پرس و جو از کشاورزان مطلع شوند که چه کشاورزی هنوز در زمستان یونجه برای فروش دارد. در صورت یافتن کشاورزی با انصاف و خرید نقدی به احتمال زیاد ، به قیمت مناسبی علوفه و یونجه موردنیاز گله خود را می توانید خریداری کنید.
مراکز آسیاب و نگهداری خوراک (سیلوها)، پاتوق اصلی کشاورزان است، حتما به این مراکز مراجعه کنید چرا که افراد در حین بارگیری و حمل و نقل محصولات کشاورزی گفت و گو های زیادی باهم دارند و به راحتی می توانید سرصحبت را با آنها باز کنید.

نکات تکمیلی در رابطه با استفاده صحیح از یونجه در جیره غذایی دام ها:

مدیریت گله جنبه های مختلفی از جمله استفاده درست از ذخایر علوفه را شامل می شود. خیلی وقت ها به دلیل ناآگاهی دامداران سنتی بیشتر از نیاز و صرفه اقتصادی به دام های خود علوفه می دهند و یا به دلیل ناکارآمدی و ضریب تبدیل پایین ، ارزش غذایی جیره را کاهش می دهند. هر دو حالت بر بهره روی و سودآوری گله تاثیرگذار هستند ، پس از طرف تیم تحقیقات مجموعه بازار گوسفند اکیدا به استفاده از یک جیره غذایی صحیح بر اساس نیازمندی ها و توانایی مالی شخص دامدار توصیه می کنیم.
به جز علوفه های رایج بسته به نوع حیوان باید استفاده از مکمل های معدنی و … را نیز در نظر بگیرید.

از بروز مشکل مشابه در آینده تا حدامکان جلوگیری کنید:

یونجه برای گوسفند

تمام شدن ذخایر انبار علوفه در وسط زمستان شرایط نگران کننده ای را به وجود می آورد. در این فصل به دلایل مختلفی باید به بحث تغذیه و مناسب بودن وضعیت جایگاه نگهداری دام ها دقت ویژه ای داشته باشید.

‌اگر به دنبال کسب درآمد مناسبی از این شغل هستید با یک محاسبه ساده و البته دقیق در تابستان می بایست ، علوفه موردنیاز گله‌ی خود را خریداری نمایید تا در زمستان مجبور به خرید این محصولات به قیمت های گزاف نشوید.

 

در مقاله دیگری که تحت عنوان ۸ نکته مهم برای خرید یونجه دامی در این مجموعه برای شما عزیزان آماده کرده ایم ، از نکات بیشتری درباره این موضوع می توانید مطلع شوید.

شماره های تماس


جهت سفارش گوسفند زنده با بهترین کیفیت گوشت دهی به همراه خدماتی متنوع از جمله ارسال و ذبح رایگان و بهداشتی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

                   021-66000798  | 09197124011
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

شغل دامداری خیلی خوبه و بهش علاقه دارم ولی وقتی از نصف بره ها نرها رو بفروشی و فقط کفاف هزینه هاو علوفه و دستمزد روزانه چوپان رو میده،ماده ها رو هم اگر بزاریم واسه زایش دوباره و چیزی واسه ی جیب و خرج ومخارج شخصی نمیمونه مشکل اینجاست.

سلام البته استفاده صحیح و حداکثر استفاده از تغذیه هم خیلی می‌تونه از نظر اقتصادی کمک کنه مثلا فیدر و‌‌… البته باید دامداری و کشاورزی صنعتی باشد که متاسفانه آن هم …