جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
15 تیر 1402

شناخت 8 الگو رنگی بدن بز

الگوی رنگ بدن بز
فهرست مطالب

نوع رنگ و طرح بدن بز بیشتر به نژاد این حیوانات مربوط می‌شود. رنگ بدنی اکثر بزها یکدست نیست و دارای طرح‌های مختلفی می‌باشد. برخی از گونه‌های این حیوانات اهلی نسبتاً رنگارنگ‌تر از سایر بزها هستند اما با این حال معمولاً ما بز ها را به رنگ سفید، سیاه یا قهوه‌ای در مراتع و چراگاه‌ها مشاهده می‌کنیم.
در ادامه این مطلب قصد داریم به صورت دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم. چنانچه علاقه‌مند به این موضوع هستید، تا انتها همراه ما باشید.

معرفی 8 رنگ و الگوی بدن بز ها

1-رنگ سیاه:

بز سیاه

این رنگ از مشکی بسیار تیره تا سیاه مایل به قرمز که تقریباً قهوه ای به نظر می رسد متغییر است. البته نژادهایی از بز با رنگ یکدست سیاه مانند بزهای کشمیری به ندرت یافت می‌شوند اما الیاف بدن این بزها به دلیل خاص بودن بسیار ارزشمند نیز هستند و در صنایع نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درباره انواع تنوع رنگ بدن گوسفندان اینجا بخوانید.

 

2-رنگ طلایی:

بز طلایی

طلایی رنگ مرسومی دیگر در میان بزها است که برخی آن را با رنگ قهوه‌ای روشن یکسان می‌دانند.

3-رنگ سفید:

بز سفید رنگ

رنگ سفید رایج‌ترین رنگ الیاف بدنی این حیوانات است. زمانی که اکثر مردم به بز فکر می‌کنند، یک بز سفید رنگ را در ذهن خود تصور خواهند کرد. در ضمن در این خصوص جالب است بدانید که برخی بزها حتی سفیدتر از سایر همنوعان خود هستند. نکته جالب دیگر این است که در برخی موارد به دلیل تغییرات ژنتیکی رنگ یک بز طلایی ممکن است در طی یک دوره مشخص به سفید تغییر پیدا کند.

4-طرح به شکل یک نوار کشیده یا پهن:

رنگ پوشش بدنی بز ها

در بسیاری از نژادها این یک طرح نسبتاً رایج است، که به شکل یک نوار سفید کامل یا جزئی بر روی پشت بدن بز ظاهر می‌شود. به طور این طرح به شکل یک کمربند است می‌تواند نازک یا پهن باشد.

5-ترکیب رنگ مشکی و خرمایی:

بز مشکی خرمایی

تراکم جمعیتی اینگونه بزها معمولا بیشتر از بزها سیاه رنگ است. معمولا رنگ مشکی به شکل سایه بر روی موهای قهوه‌ای این حیوانات دیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی جهت مطالعه: آشنایی با خصوصیات رفتاری بز ها

6-ترکیب رنگ سفید و قهوه‌ای:

بز سفید قهوه‌ای

بزهایی که چنین ترکیب رنگی دارند، معمولا بیشتر پوشش بدنی آنها سفید است اما قسمت سر آنها به رنگ قهوه‌ای تیره می‌باشد. البته در ناحیه پا و دست هم ممکن است لکه‌هایی از رنگ قهوه‌ای وجود داشته باشد.

7-رنگ قهوه‌ای:

بز قهوه‌ای رنگ

در همه نقاط دنیا می‌توانید به راحتی بزهای با طیف رنگی قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره را مشاهده نمایید. رنگ یکدست قهوه‌ای در میان بزها خیلی نادر نیست، اما نسبت به بزهای سفید کمیاب‌تر هستند.

8-سرخ تیره رنگ:

مو و الیاف بدنی چنین بزهایی که به رنگ قرمز تیره هستند، معمولاً ضخامت زیادی دارند و ممکن است با الگو‌های رنگی گوناگون به مانند یک لکه بزرگ یا کوچک ترکیب شوند.

جهت خرید گوسفند زنده در تهران کلیک کنید.

شماره های تماس


جهت سفارش گوسفند زنده با بهترین کیفیت گوشت دهی به همراه خدماتی متنوع از جمله ارسال و ذبح رایگان و بهداشتی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

                   021-66000798  | 09197124011