جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
3 آبان 1402

نحوه پاک کردن کله پاچه

پاک کردن کله پاچه
فهرست مطالب

با دانستن بهترین روش پاک کردن کله پاچه، می‌توانید در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسید. تمیز کردن کله پاچه معمولاً به صورت مرحله ای انجام می‌شود بنابراین بسیار مهم است تا هر مرحله با دقت صورت بگیرد و همه آلودگی ها از کله پاچه پاک شود. روشی که انتخاب می کنید، ابزارها، نکات ضدعفونی و غیره همگی بر روی کیفیت نهایی کار تاثیر دارند. پاک کردن کله پاچه برای کسانی که برای اولین بار اقدام به این کار می کنند ساده نیست یعنی می بایست همه نکات در راستای تخلیه الودگی ها را به طور دقیق اجرا نمایند.

 

آموزش انواع روش پاک کردن کله پاچه

 

تمیز کردن کله پاچه گوسفند

بهترین روش کندن موهای کله پاچه

کندن موی کله گوسفند و همینطور موهای ناحیه پاچه در گذشته به کمک چاقو و یا ابزارهای مشابه صورت می گرفت اما امروزه دیگر نمی توان از این روش ها استفاده کرد. ابزارهای تیز شاید تا حدودی کار را اسانتر نمایند اما نتیجه کار دلخواه نخواهد بود. استفاده از اتش بهترین روش برای از بین بردن مو های سر و پاچه گوسفند است. البته این کار به هیچ عنوان نباید در داخل منزل و یا مکان های محدود انجام شود. بهتر است شعله اتشی تدارک ببینید. نیازی به شعله با ارتفاع بالا نخواهد بود. می توانید از اجاق گاز و یا دستگاه های نفتی قدیمی نیز استفاده کنید. سوزاندن موی سر گوسفند باید به صورتی باشد که دستتان نسوزد و یا محیط دچار حریق نشود.

اگر فکر می کنید کار با اتش برای شما سخت است از دستکش های مخصوص استفاده کنید. این دستکش ها مانع از اسیب رسیدن به دستان شما می شود. یک نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که معمولاً سوزاندن موهای بخش بالای سر گوسفند نیاز به زمان کمتری به نسبت پاچه ها دارد. می توانید از یک سری ابزارهای تیز نیز استفاده کنید تا باقیمانده موها از بین برود. وجود بوی تند تا حدودی طبیعی است بنابراین نگران نباشید.

استفاده از جوش شیرین و اهک

جوش شیرین به واسطه فرمولاسیون مخصوصی که دارد در لیست بهترین روش پاک کردن کله پاچه قرار گرفته است. البته دقت داشته باشید که مقدار استفاده از جوش شیرین نباید بیش از حد باشد. بهتر است به مقدار کم از این ماده را با اب سرد ترکیب کنید. جوش شیرین نباید مستقیم به اب جوش اضافه شود بلکه نیاز است تا ترکیب به دست آمده کم کم روی شعله گاز به نقطه جوش برسد. پس از اینکه حباب روی اب دیده شده می توانید کله گوسفند را داخل ظرف قرار دهید. تنها چند دقیقه زمان کافیست تا موی سر گوسفند نرم و جدا شود.

همین روش را می توانید با اهک اجرا کنید یعنی به جای جوش شیرین از اهک استفاده کنید. اهک یک ماده نسبتاً خطرناک از نظر شیمی محسوب می‌شود بنابراین در این زمینه افراط نداشته باشید. مقدار کمتر از یک قاشق چایخوری کفایت می کنید. ترکیب اهک و اب نباید مدت زیادی روی گاز بماند. البته پاک کردن کله پاچه با اهک به نسبت روش سوزاندن نتیجه کمتری به همراه خواهد داشت.

  • برای آشنایی با خواص کله پاچه این مقاله از سایت بازار گوسفند را حتما بخوانید.

 

دو روش آسان برای کندن موهای کله پاچه

اگر در منزل قرص اسپرین دارید می توانید به راحتی اقدام به پاک کردن کله پاچه نمایید. سه الی چهار عدد قرص اسپرین را خرد کنید. می توانید این کار را با دست انجام دهید. بهتر است قرص ها کاملاً پودر شوند. سپس پودر به دست آمده را با 10 لیوان اب ترکیب کنید. می توانید مقدار اب بیشتری در نظر بگیرید تا ترکیب به دست آمده خطرساز نباشد. در نهایت کله و پاچه می بایست داخل ظرف قرار بگیرد. برای اینکه کار اسانتر پیش برود از یک ابزار تیز استفاده کنید.

در گذشته از اب جوش به عنوان بهترین روش پاک کردن کله پاچه یاد می شد. البته این روش نسبتاً سنتی است و در طباخی های محله های قدیمی هنوز هم از ان استفاده می‌شود. برای این کار نیاز به یک دیگ بزرگ دارید. دو سوم دیگ را پر از اب می کنید و کله گوسفند را داخل ان قرار می دهید. باید از ملاقه بزرگ و یا انبر خاصی استفاده کنید و سریعاً اقدام به تغییر زاویه کله و پاچه در داخل دیگ کنید به این ترتیب مشکل پخته شدن گوشت حیوان ایجاد نمی‌شود. البته این روش مهارت خاصی نیاز دارد و شاید کمتر کسی بتواند ان را به خوبی انجام دهد.

کندن موی کله گوسفند

 

تمیز کردن بینی

بهترین روش پاک کردن کله پاچه از نظر علمی، از بین بردن همه الودگی ها است. برای این کار می بایست دقت داشته باشید که سر گوسفند حاوی میزان زیادی الودگی است. تخلیه این الودگی ها کار نسبتاً دشواری است. بیشترین الودگی در داخل بینی وجود دارد و برای تخلیه ان نیاز به ضربه شدید در جهت مشخصی خواهد بود. البته می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که وارد بینی گوسفند می‌شوند و عملیات تخلیه را به راحتی انجام خواهند داد. پس از هر ضربه بهتر است فضای داخل بینی شستشو داده شود تا الودگی ها کاملاً برطرف شود. کسانی که برای اولین بار قصد تمیز کردن بخش های داخلی بینی گوسفند را دارند معمولاً دچار مشکل می شوند اما با کمی تمرین این کار به راحتی انجام می شود.

تمیز کردن گوش کله پاچه

بهترین روش پاک کردن کله پاچه جداسازی قسمت های اضافی است. خودتان را درگیر شایعات نکنید، گوش گوسفند خوراکی نیست و بهتر است سریعاً تخلیه شود. هر ابزار تیزی به راحتی به شما این امکان را می دهد تا گوش گوسفند را جدا کنید. بهتر است برش عمیق تری در ناحیه گوش ایجاد کنید به این ترتیب در صورت وجود الودگی، به راحتی شرایط تخلیه ان وجود خواهد داشت.

تمیز کردن دهان کله گوسفند

در ابتدا با فشار آب بخش داخل دهان گوسفند را شستشو دهید. سپس از یک چاقوی تیز کمک بگیرید و دو سمت دهان یک برش عرضی ایجاد کنید. فک بالا و پایین باید با دست گرفته شود و با قدرت کشیده شود تا از هم جدا شود. در این مرحله می بایست کله به دو بخش بالا و پایین تقسیم شود.

بهترین روش پاک کردن کله پاچه این است که از چاقوی بزرگ یا اره ای استفاده کنید و سپس سایر مراحل را پیش ببرید. پس از اینکه فک گوسفند جدا شد می بایست دندان ها را با انبردست بکشید و جدا نمایید. می توانید از برس های سیمی استفاده کنید تا فضای داخل دهان به خوبی تمیز شود. پس از تمیز کردن دندان ها می بایست زبان گوسفند با برس تمیز شود. دقت کنید در هر مرحله باید اطمینان حاصل کنید که همه الودگی ها از روی دندان و زبان به طور کامل پاک شده است. این امر سبب می شود تا نتیجه کار عالی باشد.

اگر دوست دارید درباره فواید سیرابی گوسفندی نیز بدانید، خواندن این مطلب را بهتره از دست ندهید.

بهترین روش پاک کردن پاچه

تمیز کردن پاچه گوسفندی

برای تمیز کردن پاچه گوسفند دو راه دارید. یا می بایست اجازه دهید سم گوسفند کاملاً پخته شود تا نرم شده و بتوانید ان را دور بریزید و یا می بایست قبل از پختن ان را جداسازی کنید. این کار باید توسط یک شخص با قدرت بالا انجام شود. می توانید از چاقوی تیز و یا ابزار مشابه استفاده کنید و سم را از پاچه جدا سازید. این کار معمولاً در چند مرحله انجام می شود و نباید انتظار داشته باشید سریعاً به نتیجه دلخواه برسید.

تا به اینجای کار تمیز کردن بخش های داخلی کله پاچه به درستی بررسی شد و مشخص شد که در هر مرحله رعایت بهداشت بسیار مهم است. بهترین روش پاک کردن کله پاچه این است که فضای بازی انتخاب کنید و صبور باشید تا کار به بهترین شکل دنبال شود.

 

بهترین روش پاک کردن کله پاچه پیش از پخت

کز دادن مو معمولاً با سوختگی همراه است و اگر با همین شرایط اقدام به پختن کله پاچه کنید در نهایت طعم بدی ایجاد می شود. به این ترتیب بهتر است کمی فرصت دهید تا اب سرد باعث نرم شدن قسمت های سوخته شود. هرچه فرصت بیشتری در نظر بگیرید و دفعات ابکشی را افزایش دهید طعم بعد سوختگی از بین می رود. اگر عمق سوختگی زیاد باشد در نهایت با چاقو ان را جدا نمایید.
کز دادن کله پاچه
خرد کردن کله پاچه

روش بسیار اسانی برای خرد کردن کله پاچه به شما پیشنهاد می کنیم. در ابتدا سعی کنید بخش های مختلف گوش، بینی، فک بالا و پایین و همینطور قسمت میانی صورت گوسفند را برش دهید. اگر بتوانید برش های عمیق تری ایجاد کنید، طبخ بهتر صورت می گیرد و خوشمزه تر خواهد شد. گوش را سریعاً جدا و دور بیندازید. اطمینان حاصل کنید که همه الودگی ها برطرف شده است و سپس بسته به سلیقه برش های بیشتری بدهید.

گوشتی که بوی نامطبوعی می دهد و یا دچار تغییر رنگ شده است فاسد است. بنابراین کیفیت کله پاچه یکی از مهمترین نکاتی است که باید بررسی کنید. گوشت کله پاچه باید بافت نرم و البته منسجمی داشته باشد. قسمت هایی که تغییر رنگ داده اند و یا ناسالم هستند را سریعاً جداسازی کنید. این کار کمک می کند تا طبخ کله پاچه بسیار عالی باشد. در صورتی که قسمتی از گوشت فاسد شده است ان را جدا کنید اما اطمینان حاصل کنید که سایر قسمت ها سالم هستند.
یک سری دستگاه های اتش زا وجود دارند که سبب می شود تا کار اسانتر شود. این دستگاه ها سایز کوچکی داشته و بسیار ایمن هستند بنابراین شما می‌توانید به راحتی و بدون هیچ خطری موی کله پاچه را کز داده و از بین ببرید.

 

در این سایت بخوانید: کاربرد و خواص روده گوسفندی

 

آموزش تمیز کردن کله پاچه گوسفند به روش سنتی در طباخی ها

در طباخی های قدیمی برای از بین بردن موهای روی پوزه از روش فریز کردن استفاده می شود. البته اگر با منجمد کردن گوشت مخالف هستید این روش برای شما مناسب نخواهد بود. به هر حال در این روش کله گوسفند می بایست منجمد شود و سپس بلافاصله داخل اب جوش قرار بگیرد تا شوک وارد شود. این شوک سبب کند شدن ریشه موهای اضافی ناحیه پوزه می شود. البته در این روش نیاز به دقت بالایی است و نباید اجازه دهید تا گوشت حالت خمیری شکل به خود بگیرد. این روش امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزارهایی که کمک می کنند تا سطح روی گوشت خراشیده شوند نیز بسیار مناسب خواهند بود. یعنی شما به کمک این ابزارها می توانید الودگی های سطحی و مو را از بین ببرید و همینطور به راحتی قسمت های اضافی را دور بریزید.

جمع بندی

در یک بررسی کلی مشخص شده که بهترین روش پاک کردن کله پاچه، کز دادن و یا آتش است. در این روش همه آلودگی های کله پاچه از بین می رود و همینطور شرایط به صورتی است که بتوانید به راحتی محصول مورد نظر را با کیفیت عالی طبخ نمایید. در هر مرحله از کار باید دقت لازم داشته باشید.

 

جهت خرید خروس سیاه در تهران این لینک را دنبال کنید.

شماره های تماس


جهت سفارش گوسفند زنده با بهترین کیفیت گوشت دهی به همراه خدماتی متنوع از جمله ارسال و ذبح رایگان و بهداشتی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

                   021-66000798  | 09197124011