جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
23 مرداد 1401

کاربرد دستگاه شیردوشی چیست؟

دستگاه شیردوشی
فهرست مطالب

طی چندین سال گذشته با پیشرفت تجهیزات مورد استفاده در دامداری های کوچک و بزرگ، بخش قابل توجهی از سختی های این شغل کاهش پیدا کرده است. اما امروزه با وجود پیدایش تجهیزاتی مانند دستگاه شیردوشی هنوز آنچنان دامداران علاقه و تمایل خود را برای استفاده از آنها نشان نداده اند.

البته بخشی از این تمایل نداشتن افراد دامپرور مربوط به عدم آگاهی آنان از مزیت های استفاده از دستگاه هایی مانند دستگاه شیردوشی گاو و گوسنفد می باشد. دراین مطلب سعی کرده ایم توضیحات کاملی را در مورد این وسیله کارآمد به شما ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

جهت خرید گوسفند زنده کلیک کنید.

شیردوش اتوماتیک

به طور کلی در گاوداری ها و دامداری های گوسفندی از چندین روش مانند روش سطلی یا سنتی ، روش تانکرهای سیار و سالن های شیردوشی برای دوشش شیر دام ها استفاده می شود.

حفظ کیفیت شیر برای گاوداری ها و دامداری های گوسفندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . بالا بودن کیفیت شیر سبب افزایش مشتری و بازار فروش برای شخص دامدار می شود . بخش از این کیفیت از راه تغذیه و نگهداری و بخش دیگری نیز در هنگام دوشش شیر دام بدست می آید. از آنجایی که از هنگام دوشش شیر تا تحویل به کارخانه شیر دوشیده شده مراحلی را طی می کند باید در تمام طول این مسیر مراقب باشید تا شیر با هیچ منبع آلودگی میکروبی تماس پیدا نکند .

دستگاه شیردوشی به دلیل مکانیزه نمودن این فرایند به شما در جهت حفظ کیفیت شیر کمک زیادی می تواند انجام دهد. از دیگر مزایای استفاده از دستگاه شیردوش افزایش بهره وری کارگران مجتمع دامپروری می‌باشد به این صورت که زحمت دوشش گاو ها و گوسفندان را کم می کنند.

شیردوشی گاو

 

کاربردهای دستگاه شیردوشی چیست ؟

در مجتمع های دامپروری صنعتی و مدرن برای بالا بردن میزان کارایی و بهداشت ، از دستگاه های شیردوشی برای تولید شیر استفاده می کنند.

 

این دستگاه ها دقیقا کاری که گوساله ها برای مکیدن شیر انجام می دهند را برای گاو ها تداعی می کنند. در هر سالنی که کار دوشیدن شیر انجام می شود بسته به شرایط سالن و تعداد گاو ها می توان از چندین دستگاه استفاده کرد.

قبل از وصل شدن دستگاه به گاو باید حتما نوک پستان های حیوان شست و شو دهیم تا از انتقال به آلودگی به شیر جلوگیری شود. به کارگیری این دستگاه بسیار به صرفه و مناسب گاوداری های صنعتی می باشد و حتی بر میزان کیفیت شیر نیز اثر گذار است .

نکاتی که در هنگام استفاده از این دستگاه باید رعایت کنید عبارتند از :

  • ضدعفونی نمودن دستگاه قبل از دستگاه
  • شستشوی سرپستان دام
  • وسایل مورد نیاز کارگران تامین شوند
  • بررسی های دوره ای دستگاه جهت اطمینان از سالم بودن حتما انجام شود

با بهترین نژادهای گاو شیری دنیا و ایران آشنا شوید.

 

اهمیت رعایت نکات بهداشتی در هنگام استفاده از دستگاه شیردوشی:

بهداشت در شیردوشی و دستگاه‌های شیردوشی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا از نظر تعداد باکتری‌ها و شمار سلول‌های سوماتیک در کشورهای مختلف و مناطق متفاوت متغیر است. طبق نتایج یک گزارش در سال 2003 در بزهای شیری اسپانیایی یک منبع ابتدایی آلودگی میکروبی پس از شیردوشی یافت می‌شد و این به علت بهداشت پایین و سردسازی نامناسب بود.

تعداد باکتری‌ها و شمار سلول‌های سوماتیک می‌توانست توسط بهبود شرایط مدیریتی کاهش یابد و این شامل بهداشت فارم، حیوانات، دستگاه‌های شیردوشی، سالن شیردوشی، ضدعفونی پستان و انتقال به موقع شیر پس از شیردوشی به تانک‌های ذخیره می‌باشد.

اهمیت بهداشت خوب در ماه‌های مرطوب در مقایسه با ماه‌های خشک بیشتر است و همچنین رعایت بهداشت شیردوشی با دست در مقایسه با ماشین مهم تر است هر چند که این تفاوت آخری می‌تواند تحت تاثیر عواملی مثل نژاد قرار گرفته باشد.

شماره های تماس


جهت سفارش گوسفند زنده با بهترین کیفیت گوشت دهی به همراه خدماتی متنوع از جمله ارسال و ذبح رایگان و بهداشتی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

                   021-66000798  | 09197124011
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها