جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
3 مرداد 1399

پرورش گوسفند در منطقه گرم و خشک 

فهرست مطالب

گوسفندان حیوانات پربازده ای هستند که قابلیت پرورش در مناطق آب و هوایی مختلف را دارا می باشند. نگهداری از گوسفند می تواند به عنوان یک منبع پایدار درآمدی برای اقشار مختلف از جمله روستائیان و عشایرها باشد. همچنین این کار پرورشی و تولیدی سبب حفظ منابع ، فرهنگ و نیروی انسانی در مناطق کم برخوردار نیز شود و به درآمد کمکی برای اقشار کشاورز به حساب آید.

بیش از صدها گونه و نژاد مختلف از گوسفندان در جهان وجود دارد که قابلیت پرورش در مناطق گرم و خشک را دارا هستند.

با نکات آموزشی شغل دامپروری آشنا شوید.

انتخاب نژاد مناسب برای پرورش در مناطق گرم و خشک

مناسب ترین نژاد گوسفند زنده بسته به شرایط محیطی، اهداف تولیدی، نحوه مدیریت و نگهداری متفاوت می باشد.

بر خلاف سایر نوع دام ها که توانایی بالایی در مقابل شرایط گرم و خشک را ندارند برخی از نژادهای گوسفندان ایرانی در این شرایط آب و هوایی توانایی رشد خوبی را دارند.

در این سایت بخوانید: نحوه خنک نگهداشتن گوسفندان در تابستان

 

گوسفند حیوانی اهلی است که گونه ای بسیار رایج از انواع نشخوارکنندگان در جهان نیز می باشد . تنوع نژادی بین گوسفندان بسیار گسترده است. از این حیوان بسیار مفید از گذشته های دور تا کنون برای تولید شیر، گوشت، پشم، کود استفاده می شود. کسانی که قصد دارند این کار را انجام دهند باید توجه داشته باشند که نژادی متناسب با منطقه آب و هوایی خود انتخاب کنند زیرا به هرحال انتخاب نژاد سازگار با هر شرایط آب و هوایی یک بخش مهم در برنامه ریزی و مدیریت صحیح گله می باشد.

جنبه دیگر که باید در هنگام  انتخاب نژاد در نظر بگیرید اهداف تولیدی می باشد. شما می توانید از کار دامداری خود پشم، گوشت، شیر و محصولات لبنی یا حتی ترکیبی از این محصولات را تولید کنید که بهتر است از قبل این هدف ها روشن شود.

 

در ایران نیز نژادهای گوسفندی مختلف وجود دارد که در مطلب بهترین نژادهای گوسفندان ایرانی می توانید بهترین آنها را برای مناطق گرم و خشک انتخاب نمایید.

همچنین از گوسفندان اصلاح نژاد شده نیز برای ادامه کار خود استفاده کنید. خوبی این دسته از گوسفندان بالا بودن میزان بهره وری محصولات تولیدی شان می باشد.

به طور کلی پرورش گوسفند شغلی مناسب جهت پیشرفت و کسب درآمد می باشد به خصوص در مناطق گرم و خشک که کشاورزی از رونق چندانی برخوردار نیست می توان کار دامپروری را جایگزین این زمینه کاری قرار دارد.

شماره های تماس


جهت سفارش گوسفند زنده با بهترین کیفیت گوشت دهی به همراه خدماتی متنوع از جمله ارسال و ذبح رایگان و بهداشتی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

                   021-66000798  | 09197124011
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها